onsdag 23 april 2008

Missanpassad hyresgäst

Känner mig lite som en "Alien in NY" genom att jag inte kunna flytta till Hälsingland på heltid. Lite sådär på fel ställe i tillvaron. Därför blev jag så glad när jag imorse hittade en stor Mistel i trädet utanför vårt hus. Det som jag trott var ett skatbo var snarare en missanpassad hyresgäst. Precis som jag när man tänker efter, anpassad för ett varmare klimat, Misteln ett sydländskare och jag ett lantligare! För mig blir det en vacker symbolik (eftersom det dessutom är andra gången den dyker upp på kort tid). För varje litet spår av natur i storstaden skänker mig lindring. Kan vara en skata, en hare eller varför inte en Mistel. Individer som alla hör hemma någon annanstans men som lyckats anpassa sig till rådande omständigheter och överleva. Precis som jag! Men f-n vet om inte Misteln skulle trivas bättre på Frankrikes sydkust än en Norrförort i Stockholm?!
- Vad tro du?

5 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Va kul!
Hur har dte gått till måntro.

KramMaud

Drömmar om Junibacken sa...

Hej! Vilka fina bilder du har och vilket hus!! tack för din värmande kommentar hos mig också! Kram L.

Katta sa...

vad häftigt med em mistel i stan. Jag har tyvärr aldrig sett nån men jag vet att de finns här.Kul att du trodde det var en mössa jag tovat, jag har aldrig sett att det kan bli det men det skulle ju funka. Jag tänkte det skulle bli en väska men den har inget handtag än. Ha det gott, Katta

A home far away sa...

Jättefina bilder du bjuder på och vilket härligt hus ni har.

Kram från Singapore

Annika sa...

Aldrig sett dess make men den ser ut att trivas hos Dig. Vad många vackra bilder Du visar.
♥ Annika