torsdag 17 april 2008

Vi leker sakletare

På en gammal gård finns så mycket spännande att upptäcka. Därför leker vi ofta sakletare just nu. Vi smyger upp för höskullar, kryper genom vedbodar och spanar in i den gamla ladan. Under såna upptäcksfärder kan man hitta både det ena och det andra. Allt från en gammal knopplist, ett rostigt fågelhus i plåt till en kantstött emaljhink från Kockums. För någon som bott hela sitt liv på en gård, är kanske inte en emaljhink något märkvärdigt. Men för någon som längtat en livstid efter att få bo på en gård, är varje liten upptäckt en fantastisk gåva. Den enes skräp blir den andres skatt. Vad kan vara mer miljövänligt än det?

3 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vad härligt - förstår precis vad du menar - det är en nackdel med att flytta ett hus som vi gör - alla härliga fyllda uthus får man inte rota runt i!

Kram Maud

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jisses vilka fina grejjer du fyndat! Spinnrocken och stolen gillar jag speciellt!

Vilka skatter!

Kram Annica

Gårdsromantik sa...

Tack för dina fina kommentarer - är ju ganska ny i bloggvärlden så de värmde! Måste kolla din blogg närmare ikväll. Bor du inärheten av mig?
Går det bra att jag länkar till dig - har en specialavdelning för "närstående" hihi!

Nej nu är det frukost som gäller - vårshow väntar!

Kram Maud