onsdag 16 april 2008

Linnés dinosaurieägg

Dessa underbara porslinsägg hittade jag på Trägårdsmässan i Sollentuna. Så här måste väl dinosaurieägg se ut om Linné fått råda. Själv skall jag ha dem i vardagsrummet. För övrigt det rum som skall inspireras av just ovan nämnda Linné. Tänk Linnés Hammarby så förstår ni vad jag menar. Antika handkolorerade tryck, skolplancher med botaniska motiv överallt blommor i alla dess former. Fast tänk alltså Linné och inte Laura Ashley - lite mer subtilt snarare än överflöd. Regerande färg skiftar lite, men just nu lutar det nog åt linblommsgrönt. Rummet kommer fungera som kombinerat vardagsrum och bibliotek. Här kommer jag låta mig inspireras när jag krupit upp i soffan under kalla vinterkvällar. Tänder en brasa i öppna spisen och planerar sommarens kommande skördar.

Inga kommentarer: