måndag 21 april 2008

Can pigs fly?!

Var vad jag frågade mig när den här lilla figuren hittade sin väg till vårt hem. Efter en dag av motgångar behövde jag något som påminde mig om att det omöjliga är möjligt. Passerade en liten blomsteraffär med "The flying pig" i fönstret. Tänkte att finns det en formgivare som porträtterat en flygande gris, så måste det omöjliga vara möjligt. Så pengar och gris bytte ägare och plötsligt var Rönnings en flygande-ljuslykta-gris rikare. Vid en googling såg jag att en flygande gris kallas "the icon of improbability" vilket i stort sett är mina tankegångar. Finns t o m en webbsida med en annan rolig liten figur. Men det var inte förrens sambon fick syn på den lille gynnaren och glatt utbrast:
- Åhhh, vilken fin! Han får mig att tänka på Pink Floyd´s Flying pig! Som han fick sin verkliga plats i våra hjärtan. Varje gång vi behöver påminna oss att klara det omöjliga, tänder man ett ljus i den flygande grisen. Låt så vara att vår gris behöver en hjälpande hand på sin flygande irrfärd. Men vem behöver inte det på vägen att möta motgångar?

Inga kommentarer: