fredag 18 april 2008

Det som göms i snö...

Är det inte underbart vad man kan hitta när tövädret sätter sina klor i den sista vinternsnön? Plötsligt en dag hittade min systerson ett litet fågelbord i plåt i en av gårdens hagar. Skevt och lite vint och förmodligen inget de förra ägarna velat spara. Men för mig som älskar saker som segrat över vädrets makter blev den en kär överraskning. Ett bevis för att inte allt som göms i snö är hundbajs och gamla fimpar. Sambon blev kanske inte riktigt lika glad då det handlar om ännu ett fågelbo att fylla. Vi har nu 4st som måste fyllas på varje dag då våra hungriga besökare mer än gärna smörjer kråset vid våra dignande bord.

Fast egentligen drömmer jag nog om den nedre varianten i grön keramik från Paradisverkstaden. Är det inte helt underbart? Det skulle få hänga i den stora lönnen som jag misstänker är ett gammalt vårdträd. På vintern skulle det innehålla näringsrika frön och på sommaren svalkande vatten. Älskar saker med dubbla funktioner som dessutom är vackra att se på. Det hängande fågelbordet hittar du bl a på Designonline för det facila priset av 1495:- . Men tills jag har skrapat ihop de slantarna får jag nöja mig med ett gammalt töfynd i plåt.
Foto: Desingonline

2 kommentarer:

Annika sa...

Hej! Halkade in via en kommentar. Kollade lite o fann att Du har samma jobbiga trapprenovering framför Dig som jag. I man trapp ligger det dock en mycket "tjusig" heltäckningsmatta från 70-talet. Har bara några steg kvar med matta men sen ska ju färgen bort o stegen slipas.PUH vilket jobb. Men kämpa på resultatet är värt det.
Värmlandshälsningar Annika

Gårdsromantik sa...

Ja det var ett facilt pris.
Jag tycker nästan att den gamla var charmigast!

Kram Maud