tisdag 22 april 2008

Dagens fynd

Ibland uppstår en överraskande symetri när man placerar ihop saker. Som när jag fotade dagens fynd. Till min förvåning funkade de ganska bra ihop. Trots att skålen är inspirerad av Asien och tyget bär 50-talets formspråk. Kanske får omvärdera tanken att ha skålen som fågelbad och använda den som fruktskål istället. Tyget skall iallafall användas till en gardin i lägenheten. Vi har just nu två boenden (Rönnings och en lägenhet) men håller på att avveckla det ena, lägenheten i Stockholm. Håller på att fräscha upp lägenhetens kök och behöver en passande gardin, hittade denna styvbit på Åhléns som kommer göra sig perfekt till husets funkisdetaljer från 1954. Så om någon är intresserad av en 3-rums lägenhet i Norrförort så är det bara att höra av sig! Själv skall jag flytta till den plats där mitt hjärta hör hemma - Hälsingland och gården Rönnings!
- Vart hör ditt hjärta hemma?

4 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilken härlig bild!!!

Både fat och tyg är jättefina!

Kram Annica

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Fatet är ju jättevackert ju!!!

Ha det så fint i vår solen!!
Kramar från en kul "prick"
♥ Millan♥

Annika sa...

Det fatet var ju alldeles för fint för fåglarna tycker jag. Använd det till frukt du. Mitt hjärta, ja det hör hemma här där jag bor. I västra Värmland, en liten bit från en sjö.
Kram Annika

Mina projekt sa...

Gud vilket tyg!! Så himla fint! Märker allt mer att jag är en grön människa. Älskar allt som är grönt, i synnerhet limegrönt.
Nu är jag ingen stor gardinälskare men jag skulle nog tillfälligt kunna bli omvänd om jag hade det där tyget... Lycka till!
Och mitt hjärta hör hemma precis där jag bor... I Värmland!


/Karina