onsdag 16 april 2008

En sliten stol för mina tankar

Ytterligare ett fynd från Erikshjälpen. En vacker gammal kontorsstol för 125 välspenderade kr. Åter igen blir jag medveten om hur mycket mer möbel man får om man köper gammalt istället för nytt. Visserligen tog det mig två dagar att skrapa bort den rödbruna färgen som någon "fräschat" upp stolen med på 80-taltet. Men det kanske var min lycka för innan färgen skrapats bort var det svårt att se vilket guldkorn som doldes där under. I den här stolen skall jag låta kreativiteten flöda, i den skall jag sy, pyssla och skriva spännande inlägg. Kanske blir det just i denna stol jag skriver min första roman...


1 kommentar:

CarpeDiem sa...

Du fyndar ordentligt ser jag. Lite avis ;-)

Sen du vet, när det är dags, kommer jag upp till Hälsingland och då får du visa mig runt bland alla loppisar och antikhandlare.

Och japp, här blir nog din första roman skriven.