fredag 18 april 2008

Är det bara en illusion?

Nu skall jag slå ett slag för hantverkare på orten. I den lilla byn Lottefors håller keramikern Anna Wrigstad Östberg till. Upptäckte henne i vintras på en julmarknad då jag köpte en kopp "bara vara" ur hennes kollektion. Utmärkande för hennes alster är mönster, humor, estetik och ofta dyker det helt oväntade upp. För mig är varje sak som en liten saga. Är du nyfiken på att se mer så upptäck henne via Anna Keramik eller varför inte ett besök på Wäxbo kvarn där hon har försäljning på sommarna. Just nu vill jag ha denna tallrik, men så upptäcker jag en helt ny oväntad detalj som gör att jag går hem med något helt annat. Lägg också märke till duktiga fotografen Katarina Hansson som fotat de vackra bilderna. Är det förresten nån mer än jag som ser en hund och en pingvin eller är det bara en illussion?
Foto: Katarina Hansson

4 kommentarer:

Mina projekt sa...

Jag ser definitivt åxå en hund å en pingvin - nu när du säger det! Tufft!

Hur går det med trappan? Ett par kompisar gjorde exakt samma jobb som du - så jag har en aning om hur jobbigt å slitet det är! Men det är ju värt det när det är klart...

/Karina

Annika sa...

Gomorron! Gillade Din blogg o undrar bara om det är okej att jag länkar till Dig. För fler besök kommer det att bli från mig.
Annika

Anonym sa...

Hej Malinka,
jag slank in hos Anna och kollade lite. "En kopp solsken" är vad jag behöver. Vilka grejor hon har!

IKT i min vardag sa...

Visst är det en hund där! Tog lite längre tid att hitta pingvinen, men visst finns den också! ;-)

Kram i vårsolen