måndag 12 maj 2008

När livet tar en ny vändning - återanvändning

Vet inte om det är åldern, flytten till landet eller medias ständiga varningsrapporter som får oss att se över vårt sätt att leva. Lockas inte bara av att köpa begagnat utan även återanvända det jag redan har hemma. Istället för att kassera återanvända för nya syften. Som foderlådorna i ladan. Behövde platsen till annat. Kom då på idén att vi kanske kunde återanvända de för kompost. Förmodligen är de inte alls regelmässiga. Kanske kommer jag en dag skratta åt mina nybörjarförsök i kompostodling. Men just nu nöjer jag mig med tanken på en fix och färdig kompostbehållare för minimum insats och noll kronor investerat. Sambon å sin sida nöjer sig med att konstatera att en gammal trotjänare (traktorn) äntligen har kommit till nytta!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det finns fler Rönnings tydligen..Snygg sida! MVH Kjell Andersson. www.ronningsgard.se