tisdag 20 maj 2008

Kan en mygga skydda mot mygg?

Vissa små saker finner direkt sin plats i hjärtat. Som denna lilla turmygga. Det var iallfall vad expediten kallade den. Jag tror att det är det en amulett mot myggors härjningar. Därför skall den få ligga i fönstret innanför ytterdörren och stoppa de små blodsugarnas jakt på vårt blod. För jag fruktar att i vattengölar runt Rönnings ligger just nu en trillion mygg och väntar på att kläckas! För dessa är mitt blod en absolut delikatess så alla medel för att stoppa deras framfart mottages tacksamt! Turmyggan görs av Karin Eriksson och säljs i hennes butik ManosÖverjärva gård där du hittar fler underbara ting.

6 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Hoppas den hjälper - den var faktiskt riktigt vacker även om jag inte är så förtjust i notivet in real life!

Kram Maud

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vacker är den, din "myggsten".

Du får berätta hur den funkar senare för jag är tydligen oxå en av stordelikatesserna på myggornas smörgåsbord...

Kram Annica

Annika sa...

Ja man kan ju alltid hoppas. Om det funkar kanske det finns mot flugor också. Har fått nya grannar, som drar flugor i massor. HiHi. De har 4 ben o säger Muuuuu.
Söta men ack så flugiga.. Kramiz Annika

IKT i min vardag sa...

Så fin! Sådana roliga små saker gillar jag!

Kram

Anonym sa...

åh vilken gulligt liten myggsten - en sådan skulle jag med behöva!

A home far away sa...

Vad fin den var, myggstenen. Hoppas att den hjälper också, myggan tycker att jag är delikat också, tyvärr:-)

Kram från Singapore