måndag 12 maj 2008

Auktioner får pulsen att rusa

Bland det roligaste jag vet är att gå på auktion. Pulsen börjar höjas redan när jag läser annonsen. Denna gång i det lilla samhället Arbrå. Där brukar man kunna göra fynd, så förväntningarna är högt ställda. Väl på plats söker jag snabbt av lokalen efter intressanta föremål. Ser inget "måste-ha" men flera intressanta saker. Efter två timmars auktion har jag missat griskannan, och de kinesiska vaserna men väl åkt hem med tre fina impulsköp. För den löjligt låga summan av 100kr kommer jag hem med en liten lavoar, en pall och en gammal badrumsvåg. Lavoaren och pallen kräver lite omvårdnad men med endast 20+40 kr spenderade kan man köpa mycket linolja. Vågen - av den gamla typen de brukade ha på sjukhus - hittar direkt sin plats i badrummet. Då inser jag plötsligt mitt misstag. Nu går det inte längre att skylla på att vi inte har någon våg!

1 kommentar:

CarpeDiem sa...

Vilka fantastiska fynd du gör!