tisdag 20 maj 2008

Hjärtligt pyssel

I väntan på bättre väder plockar jag fram penslar och färg. På en gård finns nämligen lika många inne- som uteprojekt. Känns nästan som när jag var barn och fyllde köksbordet med mina vattenfärger. Enda skillnaden är att dagens färger och penslar är dyrare och jag är själv tvungen att ta reda på oredan efteråt. Mamma vittnar gärna om mina sämre egenskaper att ta reda på mitt pyssel som barn. Målar nu ett hjärta som på 80-talet fått en lite för färgglad tolkning av kurbitsmålning. Hjärtat har mamma donerat och NEJ det är inte jag som förärat henne det som barn utan en arbetskamrat. Därför målar jag helt osentimentalt över kurbitsen med en vacker pärlgrå linoljefärg. Hjärtat kommer nu tjäna som förvaring för hjärtligt obetalda räkningar.

1 kommentar:

Gårdsromantik sa...

Så fint det blir!

Kram Maud