tisdag 20 maj 2008

Solstol för snöväder

Fick förra veckan för mig att jag ville ha ett par klassiska gamla solstolar. Såna som man fäller upp med risk för klämda fingrar. Surfade lite på nätet för att se om det gick att hitta. Men kammade noll, inte ett enda exemplar stod att finna! Så bordlade önskemålet tillsvidare. Förr eller senare dyker det väl upp ett par. Denna gång dök de upp väldigt förr, närmare bestämt tre dagar senare! Under ett snabbt ärende i stan tog vi vägen förbi Erikshjälpen. Precis innanför dörren stod stolarna och väntade! Sambon såg mina giriga ögon och sa:
- Köp allihop (underbara man)!
Sagt och gjort, slog till och köpte alla 4 - 2 stora och 2 små. 200 kr fattigare men ett leende från öra till öra rikare åkte vi hem. Tyvärr hade vi inte lika tur med vädrets makter. Så fort vi kommit hem, slagit upp stolarna började stora snöflingor falla! Får väl roa mig med att uppdatera stolarna till "solstol 2.0" i väntan på bättre väder!

2 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Så läckra - du hade ju tur som e tokig - och så billigt!

Kram Maud

Anonym sa...

Detta är just såna solstolar jag söker, ingen annan modell kan passa vid vår kolonistuga!
Är det möjligt att jag kan få din bild av dem så jag kan efterlysa likadana på Facebook (enbart i min vänkrets)?

Min epostadress är lena.hlund@passagen.se

Med vänlig hälsning Lena Hammarlund